Paddy Clarke ha, ha, ha de Roddy Doyle

„Paddy Clarke ha, ha, ha”  este considerat „cel mai bun roman irlandez contemporan” (The Wahington Post) .
Roddy Doyle a avut grija sa aduca la viata un oras bantuit de  grupuri de copii cu imaginatii jucause, timp liber, altfel zis, o multime de aventuri prin suburbii.

Paddy Clarke, personajul in jurul caruia se concentreaza intregul roman, nu duce lipsa de distractie! Intr-un oras plin de oameni „mari”, maturi si cu griji, Paddy este intruchiparea copilariei, un Peter Pann al zilelor noastre.
Alaturi de prieteni precum Kevin, Liam, Aidan si prin preajma unui frate mai mic poreclit Sinbad, Paddy reuseste sa opreasca timpul in loc, reuseste sa isi construiasca propriul univers, cu focuri de tabara la marginea orasului, ritualuri infantile si jocuri culese din colturile cele mai ciudate ale imaginatiei.
Insa lucrurile se schimba, intrucat in incercarea sa de a intelege lumea adultilor, Paddy cade dintr-o extrema in alta, iar viata sa aparent perfecta incepe sa se clatine, pe fondul divortului dintre parintii lui.

Ce mi-a placut la aceasta carte? Totul! De la caracterele atat de diferite ale celor doi frati, Paddy si Sinbad, pana la limbajul specific unei gasti de copii, prezent pe tot parcursul romanului.
Si bineinteles, actiunea in sine abia m-a lasat sa respir, iar exceptionalul umor al autorului  m-a cucerit total!

Daca va recomand aceasta carte? Bineinteles ca da!

” Uneori treceam in viteza cu biclele. Biclele ajunsesera sa fie foarte importante, erau caii nostri. Treceam in galop prin curtea cu garaje si ajungeam la strada pe partea cealalta. Legasem o franghie de ghidon si-mi protapeam bicla de vreun stalp, de cate ori ma dadeam jos de pe ea. Ne lasam biclele la marginea drumului, ca sa poa’ sa pasca. „

„-Imi luati un caine de ziua mea?
-Nu.
-Da’ de Craciun?
-Nu.
-Si daca-mi luati un singur cadou pentru ziua mea si Craciun, imi luati un caine?
-Nu.
-Intelegi, un singur cadou si pentru Craciun si pentru ziua mea.
[…]
Atunci m-am dus s-o intreb si pe maica-mea, da’ si ea mi-a zis la fel. Numa’ cand am bagat doua Craciunuri si doua zile de nastere a zis ca mai vedem.”

Un răspuns to “Paddy Clarke ha, ha, ha de Roddy Doyle”

  1. Ultimul citat e chiar dragut^^^ la prima vedere nu pare chiar genul meu de carte,dar nu vreau sa ma grabesc sa o judec,poate mi-ar placea.Oricum,titlul e chiar haios…

Lasă un răspuns

